به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ نشست خبری پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران برگزار شد؛ در ابتدای این نشست دکتر محمدرضا شانه ساز رئیس این انجمن علمی، ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران حاضر، با ارائه آمار شرکت کنندگان این دوره، به رویکردهای اصلی پانزدهمین همایش علمی داروسازان ایران اشاراتی کرد و گفت: رویکرد اصلی همایش امسال، کنترل درد است. این همایش از سوم تا پنجم شهریور ماه 95 در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد، و 1800 نفر داروساز در آن حضور خواهند یافت؛ و طی جلسات و نشست های تخصصی، به آخرین مباحث علمی روز دنیا اشراف و آشنایی پیدا خواهند کرد. دکتر شانه ساز با اعلام اینکه بخش اعظم علم در دنیا و ایران توسط داروسازی تولید و ایجاد می شود، افزود: از بیست تن داشنمد بزرگ کشور، شش نفرشان داروسازند، که رقمی افتخارآمیز برای این صنف است و ما در این همایش به متد و روش های جدید درمان و داروهای جدید، که یکی از صنایع مهم دنیاست، خواهیم پرداخت زیرا مهمترین ابزار درمان، داروست.

دکتر شانه ساز در ادامه گفت: صنعت دارو، یکی از صنایع سودآور در دنیاست، اما در ایران عزیز ما، به دلایل متعدد، قیمت گذاری ها در حوزه دارو واقعی و منطقی نشده و با هزینه های درمان همخوانی ندارد.

دکتر سید علی سبحانیان دبیر اجرایی همایش، دومین سخنران این نشست بود، او گفت: حضور 60  شرکت داخلی و خارجی در زمینه تولید و واردات دارو در این همایش قطعی شده است؛ ضمنا ما باید رتبه و سطح علمی داروسازان کشور را ارتقا دهیم که بدین منظور تعدادی از ایشان با شرکت در کلاس های مورد نظر تا 18 امتیاز بازآموزی دریافت خواهند کرد. روسای علمی انجمن های مرتبط و ... از شرکت کنندگان این همایش و به همراه تعدادی از استادان دانشگاه از سخنرانان خواهند بود؛ در این همایش سه روزه، 29 نفر از استادان طراز اول مباحث را بطریق "پنل دیسکاشن" پیش خواهند برد.

دکتر سبحانیان در ادامه به بهترین راه ها و ابزارهای کنترل درد اشاره کرده و افزود: یکی از بهترین ابزارهای کنترل درد، کنترل دارویی است؛ اما کنترل درد از طریق تکنیک ها، طب سنتی و موارد دیگر –با فرمی جدیدتر- هم می تواند درد را تحت تاثیر قرار دهد؛ ما در این همایش درباره استانداردها، مقام تناسب، حداکثر رضایتمندی از دارو با حداقل عوارض، بحث و گفتگو خواهیم داشت.

 دکتر سید حمید خویی دبیر انجمن علمی داروسازان ایران، در ادامه این نشست گفت: در چرخه درمان، وقتی بخشی از داروی بیمار باقی ماند، یعنی که این چرخه دچار مشکل است؛ یا پزشک به صورت اصولی دارو را تجویز نکرده، یا بیمار به درستی از داروهایی که پزشک تجویز کرده بود، بهره نبرده است. بدین ترتیب یکی از مشکلات در حوزه دارو را، عدم مصرف صحیح دارو در زمان مناسب می دانم؛ وقتی دارو به شکل صحیح مصرف نشود، طبعا ممکن است مقادیر مصرف آن بالا برود، و هم دیگر آن اثربخشی لازم را نداشته باشد. پس یکی از مباحث مورد نظر ما، عزیمت به سمت شکل، و اصلاح الگوی مصرف است. من می گویم گاهی خوددرمانی هم می تواند امری پذیرفته شده باشد چنانچه با مشاوره های صحیح صورت پذیرد، ممکن است بتواند بار جامعه پزشکی را هم در جایی سبک تر کند. ما در این همایش، درباره تمامی راه های مطلوب درمان درد مباحثه خواهیم کرد.

 دکتر مسعود جلال، دکتر فرشاد هاشمیان، دکتر فریبرز فرساد، دکتر علی رزازان و دکتر میثم خانلربیگ (اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن داروسازان ایران) از دیگر حاضران در این نشست بودند و به چند پرسش مرتبط خبرنگاران پاسخ گفتند.

شایان ذکرست که همایش روز داروساز از سوم تا پنجم شهریور ماه 1395 در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام