به گزارش امور رسانه ای تیپیکو؛ اعضای انجمن تالاسمی ایران طی روزهای دوازدهم و سیزدهم امرداد ماه 95 از کارخانه داروسازی اکسیر در بروجرد بازدید کردند. این رویداد در جهت حمایت از صنعت داروسازی کشور، و ارائه گزارشی شفاف از نحوه تولید داروها، بویژه تولید داروی دفروکسیر (از داروهای مصرفی بیماران تالاسمی) صورت پذیرفت.

بازدیدکنندگان که نمایندگان انجمن های بیماران تالاسمی و از سراسر کشور بودند، با روند کامل تولید محصولات بوسیله تجهیزات پیشرفته صنعتی آشنا شدند؛ بویژه با اصولی که برای کسب استاندارهای بین المللی و معتبر در فرآیند تولید محصولات باید رعایت شود.

ارائه توضیحات از طرف مدیران و مسئولان بخش های فنی، بویژه درباره تولید داروی دفروکسیر، در جلب نظر بازدیدکنندگان رضایت بخش بود و نگاهی مثبت نسبت به فعالیت های کارخانه اکسیر و کیفیت محصولات آن، در ایشان بوجود آورد.

بیماران تالاسمی جمعیتی ثابت دارند و از زمان کودکی و در تمام طول عمر خود از داروی دفروکسامین استفاده می کنند، طبعا چنین برنامه هایی در جلب اعتماد و امیدبخشی و برقراری ارتباط موثر و پایدار بین شرکت اکسیر و انجمن های تالاسمی کشور اثراتی مثبت در پی دارد.

شایان ذکرست که شرکت اکسیر به عنوان یکی تولید کنندگان اصلی داروی موثر بیماران تالاسمی، و از شرکت های تابعه هلدینگ دارویی تامین است.

پایان پیام