1402/08/22
دکتر لطفی معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی تیپیکو:

امسال کمبود آنتی بیوتیک نخواهیم داشت

شرکت های تابعه تیپیکو به صورت شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی و تولید داروهای مورد نیاز کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر لطفی معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی تیپیکو گفت: شرکت های تابعه تیپیکو به صورت شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی و تولید داروهای مورد نیاز کشور هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی تیپیکو گفت: علی رغم همه مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه و تخصیص ارز با آن روبرو هستیم، درحال تلاش برای تامین نیاز های دارویی کشور می باشیم.
دکتر آرش لطفی در ارتباط با مشکل کمبود آنتی بیوتیک که سال قبل رخ داده بود، گفت: مواد اولیه مورد نیاز طی برنامه ریزی های صورت گرفته از چندین ماه قبل موارد مورد نیاز از داخل و خارج از کشور فراهم و دراختیار شرکت های تولید کننده آنتی بیوتیک قرار گرفت.
وی با اعلام اینکه طی چند ماه گذشته تولید آنتی‌بیوتیک افزایش قابل توجهی داشته گفت: با تلاش همکاران شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین امسال کسری آنتی بیوتیک در بازار نخواهیم داشت و به اندازه کافی در اختیار شرکت های پخش قرار گرفته است.
دکتر آرش لطفی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما مصرف آنتی‌بیوتیک افزایش می یابد، با تعامل مستمر با سازمان غذا و دارو همواره نیازکشور را رصد می نماییم و بر اساس کمبود دارو در کشور برنامه ریزی تولید صورت میگیرد.
ایشان با اشاره به افزایش تولید آنتی بیوتیک ها گفت: تولید بیش از 17میلیون عدد سوسپانسیون ، 230میلیون عدد کپسول و 140میلیون عدد قرص آنتی بیوتیک در شرکت ها تا پایان مهر ماه سال جاری محقق شده است.
 دکتر لطفی معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی تیپیکو افزود: افزایش 20درصدی تولید آنتی بیوتیک تا پایان سال جهت جلوگیری از کمبود های احتمالی در دستور کار تیپیکو قرار گرفته است.