1401/04/11

پروژه افزایش ظرفیت تولید محصولات کلرپارس افتتاح شد

افتتاح آنلاین با حضور رئیس جمهور

به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ یازدهم تیرماه 1401 مراسم بزرگداشت روز ملّی صنعت و معدن و گرامیداشت دهه تولید و تجارت، با حضور رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مرکز همایش‌های بین‌المللی سالن اجلاس سران برگزار و تعدادی از پروژه‌های ملی کشور از جمله پروژه تکمیل ظرفیت‌های تولیدی کلرپارس بصورت آنلاین افتتاح شد.

 

حجت‌السلام رئیسی، ریاست‌جمهوری و فاطمی‌امین، وزیر صمت، دکتر موسوی، ریاست سازمان تامین اجتماعی و مهندس بازیان، مدیرعامل شستا در محل سالن اجلاس سران حضور داشتند و بصورت آنلاین پروژه‌ها را افتتاح می‌کردند و در شهر تبریز نیز علاوه بر مسئولان ارشد استانی، دکتر منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل تی‌پی‌کو، حضور داشت و به‌شکل رسمی پروژه مورد نظر را افتتاح کردند.

پس از پایان افتتاحیه پروژه افزایش ظرفیت تولید، دکتر نکویی‌نیا ضمن قدردانی از همت و توانمندی همکاران کلرپارس به بخشی از انتظارات شستا از شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد و‌ کلرپارس را یکی از پیشگامان تحقق مبحث دانش‌بنیان و شرکت رو به جلو و در مسیر توسعه خواند.

مهندس ابوالفضل باباپور، مدیرعامل کلرپارس نیز در خصوص افتتاح پروژه افزایش ظرفیت شرکت کلرپارس گفت:

 با افتتاح این پروژه تولید  کلرمایع از ۵۰ تن در روز به ۸۵ تن، سود مایع از ۱۸۶ تن در روز به ۳۱۶ تن، پارافین کلره از ۱۰ تن در روز به ۱۵ تن و اسید کلریدریک از ۱۲ تن در روز به ۱۵۰ تن در روز خواهد رسید.

 

وی همچنین در مورد میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های مذکور گفت:

طرح‌های افـزایـش ظـرفیت کـلر، سود، هیدروژن، اسیدسازی و پارافین کلره با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ میلیون دلار به‌صورت ارزی و مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به‌صورت ریالی بوده است.

باباپور در انتها گفت: افتخار می‌کنیم که در کلرپارس می‌توانیم گوشه‌ای از توانایی دانش فنی ایران و ایرانی را به نمایش بگذاریم.

پایان پیام