به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ در مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات ایران از پنجاه شرکت نمونه در حوزه صادرات تجلیل شد. شرکت های تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) که فعال در زمینه صادرات مواد اولیه دارویی است؛ و شرکت شیرین دارو که فعال در زمینه صادرات مواد اولیه داروهای گیاهی است؛ به عنوان تنها شرکت های دارویی کشور در میان این پنجاه شرکت بودند و موفق به کسب جایزه شرکت های نمونه در زمینه صادرات شدند.

این اتفاق با حضور دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی وزراء و نمایندگان مجلس، مدیران عامل و نمایندگان شرکت های موثر در زمینه صادرات، و مسئولان حوزه های تجاری کشور روی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: شرایط صادرات کالاها و خدمات در دنیا در حال تحول است و امکانپذیر نیست که با فرم قبلی بتوانیم به صادرات خود در دنیای امروز ادامه دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر کالای تولیدکنندگان ما کیفیت و استانداردهای لازم را نداشته باشد، یا به هر دلیلی قیمت تمام شده، گران تر از کالای تولیدی سایر کشورها بشود؛ طبیعی است که ما نمی‌توانیم محصولات مان را صادر کنیم.

دکتر روحانی با بیان این که بعد از برجام به دنبال برداشته شدن موانع تجارت بوده‌ایم گفت: ایران با صدای بلند فریاد می‌زند که قامت من بلندست؛ ما طالب همزیستی مسالمت‌آمیز با منطقه و جهان هستیم و از همه جناح ها، گروه ها و دوستان می‌خواهیم صدای ایران را بشنوند و به ایران بزرگ جواب مثبت بدهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بخش صادرات انتظار رشد بیشتری از بخش های مختلف خودمان داریم که رقم رشد اکنون شش درصد است؛ اما امیدواریم در شش ماهه دوم سال، رو به جلو حرکت کنیم.

دیگر سخنران این مراسم، مهندس نعمت زاده بود؛ وی با ارائه آمار شش ماهه نخست امسال صادرات، گفت: در این شش ماه ٢٨.٥ میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی و خدمات صادر شده است. امروزه صادرات به عنوان یک بخش از تجارت خارجی، نه تنها یک اختیار، بلکه یک الزام است؛ کشورهایی که در دهه های گذشته پیشرفت کرده اند، می توان گفت که فقط از مسیر صادرات به این موقعیت ها دست یافته اند.

گفتنی است در این مراسم به سه صادرکننده مدال افتخار اعطا شد و از پنجاه شرکت نمونه صادراتی (از جمله شرکت های شیرین دارو و تماد) تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکرست که همایش ملی روز صادرات در پایان مهر ماه 1395 و در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

انتهای پیام