1402/11/18

«بیوتیک» با قیمت 2055 تومانی وارد فرابورس شد

عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام شرکت آنتی ‌بیوتیک سازی ایران در بازار دوم فرابورس انجام شد و بدین ترتیب ۹۶ میلیون و ۳۴۸ هزار سهم این شرکت به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام شرکت آنتی ‌بیوتیک سازی ایران طی دو مرحله به روش ترکیبی امروز ۱۸ بهمن‌ماه در بازار دوم فرابورس انجام شد و بدین ترتیب ۹۶ میلیون و ۳۴۸ هزار سهم این شرکت به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تعلق گرفت.
در مرحله اول عرضه اولیه «بیوتیک» 4 درصد از سهام این شرکت معادل 32 میلیون و 116 هزار سهم به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج، عرضه و هر سهم این شرکت 20 هزار و 559 ریال قیمت خورد.
در مرحله دوم نیز 64 میلیون و 232 هزار سهم این شرکت معادل 8 درصد با قیمت ثابت کشف‌شده 2055 هزار تومانی به عموم سرمایه‌گذاران عرضه شد که در نهایت به هر کد معاملاتی 59 سهم تخصیص یافت.
در عرضه اولیه سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران، 76 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط، یک میلیون و 124 هزار و 61 سهامدار حقیقی و 1880 سهامدار حقوقی مشارکت کردند.
آنتی بیوتیک سازی ایران با هدف تأمین و تولید خانواده آنتی‌بیوتیک‌ها در سال 1374 در ساری تاسیس شد بوده و در زمینی به مساحت 16 هکتار به بهره‌برداری برداری رسید.
مدیرعامل «بیوتیک» در نشست خبری ویژه این شرکت در فرابورس از در اختیار داشتن سهم 60 درصدی بازار خانواده پنی‌سیلین و 50 درصدی سفیکسیم توسط این مجموعه خبر داد و گفت: به طور متوسط حدود ۵۰ درصد از بازار آنتی‌بیوتیک در اختیار این مجموعه است‌.
موسوی مدیرعامل مجموعه آنتی بیوتیک سازی ایران که از سال ۹۶ به عنوان شرکت دانش‌بنیان صنعتی شناخته شده است، در خصوص نسبت‌های سود و زیانی بیوتیک گفت: نمودار مقایسه‌ای سود و زیان نشان می‌دهد که سود سال ۱۴۰۰ این شرکت ۸۳ و سود ۱۴۰۱ نیز ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است. بودجه سال جاری نیز ۲۴۲ میلیارد تومان برآورد شده است.