عضو هیأت مدیره و معاون مالی و منابع انسانی شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) اعلام کرد، صاردات این شرکت در سال گذشته حدود 8 و نیم میلیون دلار بوده است و پیش بینی می شود که در سال جاری این میزان به رقم 14 میلیون دلار افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، غلامرضا پروین افزود، در حال حاضر شرکت تماد، محصولات نارکوتیک خود را به 24 کشور دنیا از جمله هنگ کنگ، هند، چین، سنگاپور و چند کشور آفریقایی صادر می کند.

پروین همچنین گفت، کشورهای اروپایی و آمریکا از GMP (ضوابط و روش­های مناسب و بهینه تولید فراورده های دارویی) بالایی برخوردارند که به همین دلیل امید می­رود در آینده ای نزدیک صادرات به حوزه های اروپا و آمریکا نیز با نزدیک شدن به استانداردهای مورد نظر آنان آغاز شود.

عضو هیأت مدیره شرکت تماد در ادامه گفت، تحریم کشورهای غربی باعث شده بود تا مواد اولیه دارویی را از کشورهایی مانند چین و هند وارد کنیم و از کشورهای اروپایی در زمینه مواد اولیه دارویی وارداتی صورت نگیرد، اما امیدواریم که در دوران پساتحریم بتوانیم ظرفیت و کیفیت تولید داخلی را افزایش دهیم.

شرکت توليد مواد اوليه داروپخش (تماد) به عنوان بزرگترين توليد کننده مواد اوليه دارويي در خاورميانه از سال 1375 فعاليت خود را آغاز نموده و در حال حاضر يکي از شرکت‎هاي معتبر در زمينه توليد محصولات نارکوتيک و غيرنارکوتيک در سطح جهاني شناخته مي شود. 

پایان پیام