1403/02/16
فصل مجامع تیپیکو/ 1

فصل مجامع تیپیکو/ 1

ژلاتین کپسول ایران و تقسیم سود 8000 ریالی به ازای هر سهم.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (منتهی‌ به‌ ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲)، روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه، با حضور دکتر عقیل آرین‌نژاد، مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با عنوان رئیس مجمع و دکترکریمی و دکتر عباسی بعنوان ناظرین و سید مظفر باقری معاونت مالی و اقتصادی بعنوان دبیر مجمع ، ۶۶.۷ درصد کل اعضاء و سهامداران، اعضای هیات ‌مدیره شرکت، نماینده سازمان بورس و نماینده حسابرس مستقل و بازرس شرکت در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد و صورت‌های مالی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به بررسی و تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، استماع گزارش هیأت ‌مدیره و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورت‌های مالی مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود سال مالی ۱۴۰۲، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۳ و تعیین روزنامه کثیرالانتشار به منظور درج آگهی‌های شرکت، از موارد دستور جلسه ذکر شده بود که بر اساس ماده ۱۰۱ قانون تجارت مقررات اساسنامه پس از تشکیل هیات ‌رئیسه برگزار شد.

در ابتدای مجمع، گزارشی فعالیت هئیت مدیره و عملکرد، برنامه‌های اجرایی و توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۲، توسط دکتر رامین رمضانی کلمر، مدیر عامل شرکت به سهامداران و حاضرین ارائه شد.
از جمله دستاوردهای شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در سال ۱۴۰۲، می توان به رشد فروش به میزان ۳۷ درصد نسبت به سال قبل، رشد سود ناخالص ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل، تحقق ۲۴ درصدی حاشیه سود خالص درصد افرایش اشاره نمود.

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران در ادامه گزارش افزود؛ با اقدامات صورت گرفته توانسته‌ایم اصلاحات ساختاری در خطوط تولید فعلی شرکت‌ و پروژه‌های توسعه‌ای که راه‌اندازی ۴ خط جدید به خطوط تولید است را به مرحله نهایی رساندیم که ان‌شاءالله تا تيرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و خواهيم توانست تا ۹۰۰ میلیون پوکه کپسول را به تعداد محصولات تولیدی اضافه کنیم.

مدیر عامل ژلاتین کپسول در ادامه افزود؛ ما با فعال‌سازی و تجهیز کردن واحد تحقیق و توسعه درصدد هستيم تا سبد محصولات شرکت را از نظر تنوع تولید تکمیل نماییم که علاوه بر تامین نیاز دارویی کشور، بتوانیم با تولیدکنندگان بين المللی این محصول اولیه دارویی رقابت کنیم.

دکتر رامین رمضانی کلمر در پایان گزارش از مدیران و کارکنان پرتلاش شرکت که با صلابت و سخت کوشی در صحنه کسب و کار حضور داشتند و به نحو شایسته ای به تولید محصولات که نیاز جدی جامعه درمانی و عموم مردم است پرداختند، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر عقیل آرین‌نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز ضمن تشکر از گزارش ارائه شده اظهار داشت؛ اقدامات و عملکرد ارائه شده مرهون تلاش‌تمامی پرسنل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران است که با تمام سختی‌های کار، در جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف شرکت به طور شبانه‌روز فعالیت دارند.

گفتنی است؛ صورت‌های سود و زیان و وضعیت مالی مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در این مجمع به تصویب رسید. همچنین، هیات ‌مدیره شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، همچون سنوات گذشته، از دریافت پاداش به نفع سهامداران، خودداری کرد.

همچنین، سود نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲، به ازای هر سهم، مبلغ ۸۰۰۰ ریال معادل ۷۰ درصد سود شرکت پیشنهاد و تصویب گردید به سهامداران تعلق گرفت.

گفتنی است به جهت‌ اطلاع رسانی دقیق و مطلوب برای تمامی سهامداران، جلسه مجمع تهیه صورت برخط (آنلاین) و از طریق وبسایت شرکت‌ پخش‌ زنده شد.