به گزارشامور رسانه ای تی پی کو ؛ علی راه چمنی مدیر کنترل کیفیت تماد با اعلام این خبر گفت: بعد از دو سال پیگیری و تلاش٬ بالاخره موفق شدیم گواهینامه ایزو 17025 که نشان از رعایت استانداردهای جهانی در اجرای روش های ازمایشگاهی دارد را دریافت کنیم.

وی افزود از بهمن ماه سال گذشته، فرایند بررسی الزامات و امکانات آزمایشگاه شرکت تماد جهت دریافت گواهینامه و انجام ممیزی از نمایندگی شرکت آلمانی DNW با بازدید از آزمایشگاه و تایید آن آغاز گردید و پس از انجام ممیزی و مشاهده تطابق روش­ها با استانداردهای جهانی، در شهریورماه سال 94 منتج به دریافت گواهینامه بین المللی استاندارد آزمایشگاه شد.

مدیر کنترل کیفیت تماد همچنین گفت: این گواهی در دو بخش کالیبراسیون و آزمون؛ و بسته به نوع فعالیت هر آزمایشگاه اعطا می شود که گواهینامه ما با توجه به حیطه فعالیت، در بخش آزمون است. به گفته راه چمنی دریافت این گواهی (که تنها تعداد اندکی از شرکتهای دارویی  ایرانی درحال حاضر موفق به اخذ آن شده اند) می تواند گام موثر و نويني برای جذب مشتریان خارجی بیشتر و همچنین تاییدی بر کیفیت محصولات تولیدی تماد و در نهايت گسترش و توسعه بازار محصولات اين مجموعه باشد.

گفتني است، آزمایشگاه کنترل کیفیت تماد در سال 92 نیز پس از در خواست کتبی از آزمایشگاه همکار مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت و انجام ممیزی لازم، موفق به دریافت مجوز «آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو» شده است. مجوزي كه باعث شد تا در سال 93 و در اولین همایش مسئولین فنی و مدیران کنترل کیفیت شرکت­های داروسازی، لوح تقدیر از سازمان غذا و دارو به اين شركت تعلق گيرد.

 

 

پایان پیام