1403/03/09

فصل مجامع تیپیکو /14

داروسازی اکسیر به ازای هر سهم ۳۱۲ تومان سود نقدی تقسیم کرد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت داروسازی اکسیر امروز چهارشنبه ۹اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از 84 درصد از سهامداران و نماینده صاحبان سهام، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی شرکت در محل سالن تلاش و امکان برخط (وبینار) برگزار شد. 
 
اعضای هیات ‎رئیسه مجمع: 
دکتر عقیل آرین نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین به‌عنوان رئیس مجمع و دکتر محمد کریمی و دکتر علی‌اکبر عباسی به ‌عنوان ناظران و مهندس محمد پرتوی شایان به عنوان دبیر مجمع.
 
دکتر علیرضا دبیر سیاقی، مدیر عامل شرکت داروسازی اکسیر در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات سهامداران پاسخ داد و برخی از اهم دستاوردهای سال ۱۴۰۲ شرکت اکسیر را اینگونه برشمرد.
  • ساخت دستگاه چشمی و ساخت دستگاه بلیسترینک، ساخت هواسازهای پروژه و تولید محصولات جدید از جمله کتامین برای اولین بار در ایران از جمله اقدامات شرکت در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآوران است. 
  • تهیه پروتکل ولیدیشن برای بخش جدید مایعات تزریقی، انجام ارزیابی ریسک برای خطوط و محصولات جدید شرکت و همچنین انتخاب به‌عنوان کارفرمای سلامت محور با رویکرد HSE در سطح ملی از دیگر دستاوردهای داروسازی اکسیر در سال گذشته است. 
  • تجهیز آزمایشگاه شیمی به دستگاه‌های جدید HPLC و TOC و فعال نمودن مجدد بازارهای صادراتی راکد و اتمام پروژه‌های در دست تکمیل، دستاوردهای مهم شرکت داروسازی اکسیر بوده است.
  • خط جدید پودر استریل با ۵۰درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم این شرکت است.
  • درآمد عملیاتی داروسازی اکسیر نسبت به سال گذشته رشد ۴۹ درصدی داشته است، همچنین سود خالص شرکت افزایش ۲۷ درصدی داشته است. 
  • در ادامه‌ی دستاوردهای شرکت به اخذ ۸ پروانه محصول جدید و اخذ GMP برای خطوط تولید (به غیر از یک خط مابقی خطوط GMP دارند) نیز اشاره شد.
  • پروژه‌ی خط پودر جدید استریل ۵۰ درصد پیشرفت داشته که با رسیدن دستگاه و جانمایی آن پروژه تکمیل خواهد شد.

در انتهای مجمع داروسازی اکسیر به ازای هر سهم ۳۱۲ تومان سود نقدی تقسیم شد.