1403/03/08
مدیر عامل تیپیکو در دیدار با معاون صنایع عمومی وزارت صمت؛

وزارت صمت در ارائه تسهیلات برای نوسازی دستگاه‌های فرسوده دارویی تسهیل گری کند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین "تیپیکو" با بیان اینکه از وزارت صمت درخواست مساعدت و کمک در حوزه نوسازی دستگاه‌های فرسوده دارویی با ارائه تسهیلات و تسهیل در ثبت سفارش مواد اولیه و دستگاه‌های مورد نیاز را داریم، گفت: درصورت حمایت قطعا می توان به افزایش تولید دارو و کاهش وابستگی به داروهای خارجی و خودکفایی کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو ، دکترعقیل آرین نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین" تیپیکو" عصر روز دوشنبه هفتم خردادماه به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو با دکتر محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت دیدار و گفت‌وگو کرد.

 
در این دیدار برخی از مشکلات و درخواست‌های مدیران عامل شرکت‌های عضو هلدینگ تیپیکو در بخش مربوط به وزارت صمت و تسهیل گری موارد مربوط به تولید مطرح و دکتر برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت قول مساعد در تسهیل گری مورد موارد مطرح شده را داد.
 
دکتر آرین نژاد در این دیدار با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد، اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین ظرفیت زیادی در حوزه دارو و مواد اولیه دارویی در کشور دارد. وسهم زیادی از بازار دارویی کشور در حوزه تولید مواد اولیه و محصولات نهایی دارویی در اختیار شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ تیپیکو است.
 
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه برخی موانع در حوزه وزارت صمت وجود دارد که نیازمند تسهیل گری و کمک است ، بیان کرد: قطعا با سیاست کنونی وزارت صمت این مشکلات و موانع رفع شدنی است.
 
دکتر آرین نژاد با بیان اینکه در سالجاری یکی از اولویت‌های تیپیکو تمرکز بر صادرات مواد اولیه و محصولات نهایی دارویی است و در این زمینه کارگروه ویژه‌ای در تیپیکو تشکیل شده است ، گفت: صادرات دارو و مواد اولیه دارویی با همکاری همه متولیان از جمله وزات بهداشت، وزارت صمت ، وزارت امور خارجه و گمرک محقق می‌شود و در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت این دستگاه‌ها هستیم.
 
مدیرعامل تیپیکو با اشاره به تامین بخش زیادی از مواد اولیه دارویی توسط شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ ادامه داد: در مورد واردات برخی از مواد اولیه دارویی و ثبت سفارش آنها و همچنین تخصیص ارز نیازمند کمک‌های وزارت صمت و بانک مرکزی هستیم، همچنین در مورد تسهیلات برای نوسازی دستگاه‌های فرسوده وزارت صمت می تواند بسیار نقش آفرین باشد.
 
وی با بیان اینکه تسهیل گری در ثبت سفارش دستگاه‌های خارجی و رفع موانع تخصیص ارز در این بخش از وزارت صمت و بانک مرکزی مورد انتظار است ، تصریح کرد: درصورت حمایت قطعا می توان به افزایش تولید دارو و کاهش وابستگی به داروهای خارجی کمک کرد و در این بخش ارز آوری و اشتغال ایجاد کرد.
انتهای پیام/