1402/09/28

دومین نشست تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین برگزار شد

دومین نشست تخصصی تحقیق و توسعه تیپیکو با حضور معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و به ریاست دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دومین نشست تخصصی تحقیق و توسعه تیپیکو عصر روز سه شنبه 28 آذر 1402 به میزبانی توفیق دارو و با حضور معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مدیران عامل و معاونین و مدیران تحقیق و توسعه شرکت های تابعه به ریاست دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین برگزار شد.

دکتر حسین عطار، سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: هم افزایی درون گروهی بسیار مهم است و شرکت های تابعه باید حداکثر همکاری و تعامل را با داخل گروه داشته و برنامه ریزی ها و اولویت را در راستای منافع گروه برنامه ریزی کنند.

دکتر عطاربا تاکید بر اینکه ظرفیت تولید شرکت ها افزایش یافته است، گفت: با توجه به سیاست های کلان اقتصادی کشور و شستا درخصوص صادرات باید شرکت ها نسبت به برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت در خصوص افزایش تعاملات درون گروهی اقدام کنند. با توجه به سطح تعامل بسیارخوبی که با سازمان غذا و دارو داریم باید فرصت را مغتنم بشماریم و حداکثر استفاده را در راستای منافع کشور ببریم و بتوانیم ارز وارد کشور نماییم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تیپیکو با ارتباط خوبی که با دانشگاه ها و مراکز علمی دارد از ظرفیت فارغ التحصیلان ممتاز،خلاق و متعهد در شرکت های تابعه تیپیکو استقبال میکند که این پیوند صنعت و دانشگاه است.

دکتر جواد مشایخ، معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در نشست تحقیق و توسعه تیپیکو گفت: امیدوارم که ماموریت ‌های سازمانی معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان در کنار وظایف شرکت های تیپیکو یک هم افزایی را شکل بده که بتوانیم همکاری سازنده‌ای داشته باشیم باشیم .

وی افزود: طی این یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است و در این دوره از ما یک تکلیف سنگین خواسته شده است و نیازمند یک همیت و یک همگرایی در ارکان مختلف هستیم. از بعد همکاری‌های دستگاهی، ما نیازمند تشدید همکاری‌های بین دستگاهی هستیم.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان اگر قرار است اتفاق بیفتد، این اتفاق ممکن نخواهد بود مگر اینکه ما بتوانیم با بخش‌های مختلف دولت یک ارتباط و تعامل سازنده‌ای داشته باشیم. ما دیگر صرفا به حوزه فناوری‌های نوظهور لزوماً نباید تمرکز بکنیم، اگرچه آنها کماکان در منظومه ماموریتی معاونت علمی قرار دارند و مورد مطالبه ما هستند.

دکتر مشایخ گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان سلامت مشخصا به حوزه فعالیت تیپیکو ارتباط پیدا می‌کند و  موضوعات دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، فناوری‌های جدید حوزه پزشکی مورد توجه می باشد و باید جلساتی با دبیران ستادهای تخصصی در دستور کار قرار بگیرد. در دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ایشان بابت سه قانون، نمایندگان را تحسین کردند که یکی از این قوانین قانون جهش تولید دانش بنیان است.
انتهای پیام/

گزارش تصویری