1401/05/18

اولویت‌های ما؛ تامین به‌موقع دارو و‌ اشتغال دانش‌بنیان در صنعت خواهد بود

گفت‌و‌گو با مدیرعامل جدید ابوریحان

به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ انتصاب نخستین زن به مدیرعاملی یکی از شرکت‌های گروه دارویی تامین، اتفاقی نیک در شرایط حال حاضر صنعت داروی کشور بود و دکتر زهرا قلن‌بر، با دکترای بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، پی‌اچ‌دی فارماسیوتیکس (فناوری دارویی) از دانشگاه برلین و...، مدیرعامل جدید شرکت داروسازی ابوریحان شد.

گپی کوتاه با ایشان زده‌ایم که می‌خوانید.

نخستین بانوی مدیرعامل گروه دارویی تامین می‌گوید: من در دوره تحصیلم در آلمان، تجربه‌هایی بسیار ذی‌قیمت در همکاری با صنایع دارویی کسب کردم به‌ویژه در زمینه فرم‌های نوین دارویی.

تز دکترای من در مورد ایمپلنت‌های زیست تجزیه‌پذیر برای دارورسانی پروتئین‌ها بود. مقالاتی هم نوشتم که حاصل آن در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است.

دکتر زهرا قلن‌بر، مدیرعامل جدید شرکت داروسازی ابوریحان می‌گوید:

در بازگشت به کشور، از سال ۱۳۹۰ در شرکت تولیدی دارویی لیوار مشغول به‌کار شدم و از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیرعامل این شرکت ادامه فعالیت دادم. و بیش از ۶ سال مدیرعاملی در حوزه محصولات مکمل دارویی و بهداشتی، تجربیات گران‌سنگی در حوزه تحقیق و توسعه، فروش و مارکتینگ، بازرگانی و تامین مواد و همچنین مسائل بانکی و ارزی برای اینجانب به‌وجود آورده که امیدوارم بتوانم با حمایت و سیاست‌های مجموعه ارزشمند و معظم تی‌پی‌کو، توفیقاتی بیش از پیش را در شرکت خوشنام ابوریحان زمینه‌سازی کنم.

وی گفت: اولویت اصلی ما با توجه به نیاز کشور، تامین به موقع و‌ منظم دارو است و اینکه زنجیره تامین با وقفه مواجه نشود. در کنار آن باید سهم‌مان را در اشتغال دانش‌بنیان هم بالا ببریم.

دکتر قلن‌بر تشریح کرد: صنعت دارو بهره زیاد و سهم خوبی از بدنه تحصیلکرده و دانای جامعه دارد و با حرکت بر لبه دانش، باید حتما توسعه دانش‌بنیان در سبد محصولات دارویی‌مان موجود باشد که هم به ارتقا کیفی کمک‌ کند و هم ‌سهم‌ صنعت دارو را از استغال دانش‌بنیان افزایش بخشد.

مدیرعامل جدید ابوریحان افزود: چالش اصلی واحدهای تولیدی، امروز سرمایه در گردش است. تامین به موقع منابع ارزی و ریالی و به دنبال آن تامین مواد اولیه و ملزومات تولید کار خاص و ویژه‌ای می‌طلبد، که باید با استفاده از نقاط قوت آن را مدیریت کنیم.

دکتر قلن‌بر در پایان گفت: خوشبختانه یکی از نقاط قوت ابوریحان پیشرو بودن در حوزه صادرت است و امیدوارم با همکاری عزیزان آن را تقویت کنیم و گام‌هایی رو به جلو برداریم.

پایان پیام