به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ شرکت کارخانجات داروپخش، بعنوان بزرگترین مجموعه داروسازی کشور، در سال ۱۳۹۸ توانست پروانه عرضه ۶ محصول جدید خود به بازار را از سازمان غذاودارو اخذ کند؛ از این ۶ محصول، سه مورد در بخش ویال‌ها، دو مورد آمپول و یک مورد قرص بوده است.

 

در بخش ویال، شرکت کارخانجات داروپخش توانست پروانه تولید و عرضه دکستروز ۲۰و۵۰درصد، سدیم بی‌کربنات ۷.۵ و ۸.۴ درصد و منیزیم سولفات ۱۰، ۲۰ و ۵۰درصد را اخذ کند.

همچنین، پروانه آمپول‌های هیوستین ان بوتیا بروماید ۲۰میلی‌گرم در میلی‌لیتر و استامینوفن تزریقی ۱۵۰میلی‌گرم در میلی‌لیتر در سال گذشته اخذ شد که پیش‌بینی می‌شود با عرضه استامینوفن تزریقی در سال جدید، این محصول از محصولات پرمصرف این شرکت در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها باشد.

قرص کافئین ۱۰۰میلی‌گرم نیز محصول مهم دیگر شرکت کارخانجات داروپخش است که پروانه آن در سال۱۳۹۸ اخذ شد.

 

این‌درحالی است که علاوه بر این موارد، داروپخش در سال گذشته دو داروی جدید پودر لاکتولوز و محلول حاجب آیودیکسانول (با نام تجاری ویزودیکس) جهت استفاده در رادیولوژی را برای نخستین‌بار در کشور تولید کرد.

 

شایان ذکرست، شرکت کارخانجات داروپخش پروانه تولید بیش از ۳۰۰ قلم داروی انسانی را در اشکال مختلف قرص، کپسول، شیاف، آمپول، کرم‌ها، پمادها و ژل‌های موضعی، قطره‌های چشمی، قطره‌های خوراکی، لوسیون، کارتریج دندانی، انواع سرم‌ها، پودرهای خوراکی و محلول‌های ضدعفونی را در اختیار دارد. دکتر وحید هاشم بیک محلاتی مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش است.

پایان پیام