دکتر پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو در گفت‌و‌گو با شستا رسانه گفت:

ما در نیمه دوم سال ۹۷، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی از شرایط تحریم‌ها داشتیم و تمامی منابع خود را با برنامه و اولویتی که در شستا و سه ماه پایانی سال ۹۷ پی‌ریزی شد، به خرید مواد اولیه اختصاص دادیم و امروز هیچ مشکلی در تامین اقلام حیاتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مسئولیت اجتماعی خود را تامین نیاز دارویی بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم، افزود:

این تصمیم‌سازی با نگاه حامیانه شستا در حال انجام است و ما مترصدیم که در تامین نیاز دارویی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، هیچ خللی وارد نشود؛ لذا به‌رغم وجود مشکلات در پرداخت‌های از سوی این مراکز، ما بدون محدودیت، همه نیازهای دارویی مراکز فوق‌ را تامین خواهیم کرد.

دکتر فرهت با اشاره به انتشار نامه اخیر (۱۲ خردادماه ۹۸) بانک مرکزی که اسامی ده شرکتی را که به تعهدات ارزی خود پایبند نبوده‌اند، اعلام شده، ادامه داد:

خوشبختانه در آن فهرست، هیچ نامی از شرکت‌های وابسته به شستا و گروه دارویی تامین نیامده، زیرا شرکت‌های تابعه ما، همه تعهدات‌شان را به سرانجام رسانده و یا در حال پرداخت هستند و تی‌پی‌کو عملاً تعهد رفع‌نشده ندارد.

دکتر فرهت با بیان اینکه سال ۹۷ قریب به ده هزار میلیارد تومان فروش داشتیم، افزود:

با عنایت به فروش بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی سه ماهه اول سال ۹۸، پیش‌بینی ما این است که در ادامه، به فروش تجمیعی ۱۴ هزار میلیارد تومان دست خواهیم یافت؛ و این پیشی‌بینی دور از دسترس نیست.

وی همچنین درباره سایر موضوعات مرتبط تصریح کرد:

به‌زودی خبرهایی از محصولات جدید ارائه خواهیم داد، و صنعت دارویی کشور از موفقیت‌ها و خطوط آماده بهره‌برداری گروه دارویی تامین اطلاعاتی ذی‌قیمت دریافت خواهند کرد.

 

پایان پیام