حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور گفت: ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی، جامعه کارگری را مقابل دولت قرار می‌دهد؛ لذا به دولت و وزارت بهداشت توصیه می‌کنیم که از بازی با روح و روان جامعه کارگری دست بردارند.

صادقی افزود: اگر چه طرح تحول سلامت برای بهره‌مند کردن محرومان از بیمه همگانی ایجاد شده اما خروجی عملکرد این طرح به نفع صاحبان ثروت بوده است. وی ادامه داد: تنها صندوقی که توانسته در 62 سال گذشته روی پای خود بایستد صندوق سازمان تامین اجتماعی است اما گویا وزارت بهداشت، استقلال صندوق را تحمل نمی‌کند. طرح تحول سلامت در یک سال 11 هزار میلیارد تومان از منابع کشور را بلعیده و به قهقهرا برده است.

***

دکتر عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: وقتی نظام سلامت مان منظم و هدفمند نیست و آنارشیسم در آن وجود داشته و دارد، جایگاه بخش خصوصی، دولتی و... در آن مخدوش می شود. همچنین زمانی که سیستم نظام ارجاع به صورت دقیق و سراسری در کشور اجرا نشود، مردم هم سرگردان از این سمت به سمت دیگر رانده می شوند. به طوری که برای یک سرماخوردگی به متخصص مراجعه می کنند و برای مسائل بسیار ساده مجبورند عکسبرداری های گرانی مانند سونو، ام آرآی و... را انجام دهند. به همین دلیل آمار پرتی ها هم در منابع مالی بسیار بالاست.

***

سیدمهدی سجادی گفت: درآمد حاصل از صادرات دارو می تواند بخشی قابل توجه از کاهش درآمدهای نفتی کشور را جبران کند. دارو، یک کالای استراتژیک و ویژه محسوب می شود که فارغ از کیفیت آن، رفتار شرکت داروسازی تولید کننده دارو، می تواند تاثیر چشم گیری در ضریب نفوذ آن در بازارهای صادراتی بگذارد. به همین جهت همگام با اصول کنترل کیفی داروهای تولید داخل، باید مقولات مرتبط با بازاریابی بین المللی دارو نیز مورد توجه صنایع قرار گیرد.

***

شرکت کلرپارس در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور به عنوان یکی از واحدهای نمونه صادراتی استان آذربایجان شرقی انتخاب شد. این همایش با محوریت حمایت از تولید صادراتی، بنیان اصلی اقتصاد مقاومتی به همت اتاق بازرگانی تبریز و با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت، در دانشگاه تبریز برگزار شد

***

دکتر نوشین محمد حسینی، داروساز در گفت و گو با برنامه فراسو شبکه رادیویی سلامت گفت: تا هنگامی که در دارو بسته باشد، تاریخ انقضای آن دارو مفهوم دارد؛ اما هنگامی که در دارو را باز کردیم و داروها را در مجاورت هوا که میکروب هایی در آن وجود دارد، قرار دادیم؛ داروها در نهایت فقط از 15 تا سی روز بعد از باز شدن، سالم و قابل استفاده خواهند بود. داروها را باید دور از نور و رطوبت نگه داشت، و بهترست در اطاق های پر نور یا دمای بیشتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری نشوند.

***

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در پاسخ به سوال تغییرات مدیریتی در شرکت‌های صنایع داروسازی گفت: بالاخره باید رفتارها و افکارها تغییر کند. دست زدن به ساختارها به نظر من فایده‌ زیادی ندارد. سهامداران و کسانی که سهامداران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، باید افکارشان را اصلاح کنند.

 دکتر کبریایی زاده درباره صادرات صنعت داروی ایران در سال جاری اضافه کرده: گمرک اعلام کرده که کشور در شش ماهه نخست امسال حدود 150 میلیون دلار صادرات دارو و تجهیزات پزشکی داشته است؛ اما ما هنوز عدد مربوط به دارو را از این رقم تفکیک نکرده‌ایم.

پایان پیام