به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ سلسله نشست های مدیران منابع انسانی گروه دارویی تامین و شرکت های تابعه ادامه دارد و این بار شرکت اوزان، میزبان بیست و دومین نشست مدیران منابع انسانی TPICO بود.

مهندس محمد کارگر شورکی مدیر سرمایه انسانی TPICO، در این جلسه، ضمن تشریح فرآیند مدیریت دانش، در خصوص اهمیت پیاده سازی آن، و به روز شدن شرکت های دارویی پرداخت، و با بازگویی مزایای مدیریت دانش، از جمله توسعه فردی، توسعه سازمانی و ایجاد سازمان های بدون مرز، اولین قدم ها و ثمره ها در این فرآیند را، فرهنگ سازی در شرکت ها دانست.

مهندس شورکی گفت: دانش تا وقتی که شکلی فردی دارد، اثربخشی پایینی هم خواهد داشت، اما وقتی به صورت سازمانی درمی آید، شرکت ها، سرعت و شتاب بیشتری برای پیشرفت پیدا می کنند و سریعتر به اهداف خود می رسند و طبعا موضوعات، وسعت نظر بیشتری پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: امروزه می توان دو نوع سرمایه را در سازمان ها رصد کرد، سرمایه های مشهود (مانند زمین، ساختمان، تجهیزات و... ) و سرمایه های نامشهود (یعنی نیروی انسانی)؛ طبعا در فرآیندهای مدیریت دانش، سرمایه های نامشهود جایگاه و ارزش بیشتری نسبت به سرمایه های مشهود دارند؛ زیرا سرمایه های انسانی قابلیت ارتقا بالقوه دارند و به سمت بهبود وضعیت موجود در حرکت اند.

دکتر فرزین نیا (مدیر تعالی شرکت اوزان) و همچنین دکتر دلیران (بانوی مسئول در حوزه مدیریت دانش شرکت اوزان) نیز در این نشست، به نحوه استقرار مدیریت دانش در شرکت اوزان و ارائه تجربیات به دست آمده از آن پرداختند.

پایان بخش نشست نیز، با یک پیشنهاد جالب از سوی مهندس شورکی همراه بود: چاپ کتابی با عنوان ارائه تجربیات بازنشستگان شرکت های تابعه؛ جهت تسهیم دانش در بین کارکنان شاغل.

شایان ذکرست که این نشست در آخرین روز پاییز سال 1395 به همت واحد آموزش TPICO برگزار شد.

 

 

 

پایان پیام