1402/09/06

محصولات جدیدی از شرکت تماد وارد بازار می شود

تماد موفق شد تولید صنعتی کلاریترومایسین و اریترومایسین را برای درمان طیف گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی کاربرد دارد، به انجام رساند.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، شرکت تولید مواد اولیه داروپخش(تماد) بزرگترین تولید کننده مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشورموفق شد تولید صنعتی کلاریترومایسین (Clarithromycin) و اریترومایسین (Erythromycin) را که از دسته آنتی بیوتیک های خوراکی است و برای درمان طیف گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی کاربرد دارد، به انجام رساند.
دکتر عطار، مدیرعامل تیپیکو گفت: شرکت تماد با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی و کمک به رفع کمبودهای کشور در حوزه تامین مواد موثره دارویی با تلاش شبانه روزی واحد تحقیق و توسعه و هماهنگ با واحدهای برنامه ریزی، پایلوت و تولید، موفق شد تولید پایلوت و سپس صنعتی کلاریترومایسین و اریترومایسین را بر اساس آخرین استانداردهای کیفی جهانی با موفقیت به انجام رساند.
همچنین دکتر میرزائی مدیرعامل شرکت تماد گفت: کلاریترومایسین و اریترومایسین از محصولات جدید شرکت تماد می باشد که مقدار قابل توجهی از مواد اولیه آن آماده شده، که با انتقال دانش فنی از واحد تحقیقات به واحد تولید، جهت تولید صنعتی در مدار قرار گرفته است.

دکتر میرزائی ضمن تشکر ویژه از مدیران و متخصصین واحد تحقیق و توسعه، پایلوت و تولید تماد افزود: واحد تحقیق و توسعه شرکت تماد در یک برنامه کلان، اقدامات راهبردی را در دستور کار دارد که می توان به راه اندازی فناوری های به روز دنیا در سنتز و جدا سازی مواد موثره دارویی، توسعه سبد محصولات دانش بنیان با تکنولوژی بالا( High-tech)، پیشگامی در بومی سازی محصولات جدید و مورد نیاز کشور، جاری سازی دانش و آموزش های تخصصی با تکیه بر بنیه علمی مدیران و متخصصین تحقیق و توسعه داخلی تماد اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت تماد افزود: دستاوردهای دیگری از معاونت بهره برداری و تحقیقات در راه است که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
پایان پیام/