به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ صبح پانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ دکتر پویا فرهت، مدیرعامل، مهندس علیرضا برقی، عضو هیات مدیره و معاون مالی و پشتیبانی، دکتر محسن صفاجو، معاون امور مجامع و شرکت‌ها و دکتر وحید هاشم‌بیک محلاتی، مدیرعامل داروپخش با عزیمت به شهر تبریز و طی دو روز کاری فشرده، از سه شرکت گروه دارویی تامین (زهراوی، شهیدقاضی و کلرپارس) و همچنین شرکت داروسازی دانا که تی‌پی‌کو ۴۳/۸ درصد در آن سهم، و ۲ صندلی هم در هیئت مدیره دارد، بازدید کردند.

ایشان ابتدا با حضور در داروسازی دانا و راه‌اندازی چند پروژه مهم، در مجمع عمومی فوق‌العاده جهت افزایش سرمایه شرکت کردند.

مجمع عمومی فوق‌العاده داروسازی دانا با افزایش سرمایه از ۸۰۰ میلیارد به ۲۴۰۰ میلیارد از محل سود انباشته به تصویب سهامداران در مجمع فوق‌العاده رسید و راه برای فعالیت‌های موثرتر این شرکت داروسازی مهم منطقه آذربایجان شرقی بازتر از گذشته شد.

ریاست این مجمع به‌عهده دکتر محمود نجفی عرب بود؛ دبیر و ناظر، دکتر علی اصغری (از شفادارو) و ‌دکتر محسن صفاجو (از تی‌پی‌کو) بودند. همچنین دکتر فرهت و دکتر رحمان پلیمی، مدیرعامل شفادارو در این مجمع حضور داشتند.

***

عصر همین روز مدیران تی‌پی‌کو در محل کارخانه کلرپارس حضور یافتند و با استقبال مهندس ابوالفضل باباپور، مدیرعامل و تنی چند از مدیران کلرپارس از پروژه‌های جدید و همچنین از خطوط مختلف تولید این شرکت مهم گروه دارویی تامین بازدید کردند.

 

در این بازدید ویژه مهندس باباپور توضیحاتی ارائه داد:  

میزان صادرات کلرپارس در دو سال گذشته به‌میزان کل صادرات شرکت در ۲۰ سال گذشته بوده است.
حذف و کاهش تولید محصولات کم سود ده و جایگزینی محصولات ایمن با حاشیه سود بالا را اجرایی کرده‌ایم.
صرفه‌جویی‌های مهمی که در هزینه‌ها به‌ویژه در خریدهای ارزی داشتیم و با اعمال اصلاحات  فیزیکی که منجر به کاهش مصرف مواد اولیه شد، شرکت ما را خیلی جلو انداخت؛ که بازگفت بخشی از ارزش‌ها و عملکرد رو به جلوی کارکنان مجموعه ماست.

 

دکتر فرهت نیز در بازدید و ملاقات با همکاران کلرپارس گفت:

به‌طور ویژه از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران و پرسنل کلرپارس که عملکردی ستودنی در رشد و ارتقای جایگاه این مجموعه داشتند، تشکر می‌کنم.
تضمین کیفیت و HSE دو موضوع مهمی است که تاثیر مستقیم بر کیفیت و امنیت محصولات کلرپارس دارند و خوشبختانه کارهایی ارزشمند در این حوزه صورت گرفته است.
البته در آینده‌ای نزدیک با همفکری مدیران هلدینگ، اقداماتی اصلاحی جهت بهتر شدن فرآیندها صورت خواهد پذیرفت.
پروژه مصوب کلرپارس یکی از سه پروژه بزرگ شرکت‌های گروه دارویی تامین است و اهمیتی بالا برای ما دارد.
امیدوارم با تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های در دست اجرای این شرکت که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد، زمینه برای پروژه‌های بعدی نیز فراهم شود.
در تلاش هستیم که افزایش سرمایه کلرپارس تا پایان سال جاری اتفاق بیفتد.

***

مدیران ارشد تی‌پی‌کو صبح روز شانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ در سفر منطقه‌ای خود به شهر تبریز، در شرکت داروسازی زهراوی حضور یافتند و ضمن برگزاری جلسه‌ای مشترک با مدیران زهراوی، دیداری هم با پرسنل زهراوی داشتند.

مهندس حسین اسلامی، مدیرعامل زهراوی، ضمن استقبال از حضور مدیران ارشد تی‌پی‌کو در زهراوی به ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری پرداخت و همچنین برنامه‌های در دست اقدام و آتی زهراوی را برشمرد.

 دکتر فرهاد کیافر، مدیر کارخانه و قائم مقام مدیرعامل زهراوی نیز به انجام اصلاحات و اقدامات مربوط به تاسیسات و سیستم‌های پشتیبانی بخش Biotech اشاراتی داشت.

همچنین درباره اخذ مجوز تولید روآکوتان  از API از شرکت ROCHE سوئیس و اقدامات مربوط به GMP موضوعاتی مطرح شد.

دکتر فرهت پس از استماع سخنان مدیران زهراوی، از زحمات و یکپارچگی و وحدت پرسنل زهراوی تشکر؛ و همچنین از پشت سر گذاشته شدن مشکلات شرکت داروسازی زهراوی به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم گروه دارویی تامین اظهار خرسندی کرد.

 دکتر فرهت گفت:

اکنون منتظریم و توقع داریم که سال ۱۴۰۰، سال جهش و عملکرد درخشان زهراوی باشد.

 بازدید از خطوط R&D، آزمایشگاه، تولید، سایت هازارد، انبارها و آب‌سازی و تاسیسات و سایت بایوتکنولوژی پایان‌بخش برنامه و حضور مدیران ارشد تی‌پی‌کو در زهراوی بود.

***

پس از حضور مدیران ارشد تی‌پی‌کو در داروسازی دانا، و دو شرکت کلرپارس و زهراوی، ایشان عصر روز شانزدهم به شرکت داروسازی شهیدقاضی رفتند.

مدیرعامل شهیدقاضی، دکتر سعید باسمنجی ضمن استقبال گرم، گزارش عملکرد ۹ ماهه شهیدقاضی را ارائه داد.

اعلام پروژه‌های اتمام یافته در سال ۹۹، و ارائه فهرست و روند فروش و سود، بخش بعدی گزارش دکتر باسمنجی بود.

 

بازدید از واحدهای مختلف تولید و پروژه‌های در دست انجام، و به‌ویژه بازدید از بخش جدیدالاحداث و راه‌اندازی‌ شده‌ی آمپول در فضایی قریب به هزار مترمربع با چهار خط تولید، و افتتاح این بخش از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده بود.

خرسندی دکتر فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو و مدیران ارشد هلدینگ از کیفیت اجرای سایت جدید آمپول و سایر پروژه‌های اتمام یافته از نقاط قابل ذکر این دیدارها بود.

پایان پیام