به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ محسن کردی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر (بروجرد) از شرکت‌های گروه دارویی تامین، در روز ملی صادرات (29 مهرماه) از توفیقات این شرکت داروسازی در صادرات داروی تولیدی این شرکت به کشور ترکیه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گشایش‌های به‌وجود آمده، نگاهی بسیار مثبت و فرصت‌هایی یکه در اختیار صنعت داروی کشور قرار گرفته است.

 

امسال روز ملی صادرات برای شرکت‌های گروه دارویی تامین و به‌ویژه شرکت داروسازی اکسیر روزی به‌یاد ماندنی به‌حساب می‌آید؛ این شرکت مهم داروسازی گروه دارویی تامین (TPICO) که از قبل نیز به ۱۸ کشور، صادرات دارو داشت، در ماه جاری موفق شده نخستین محموله داروی تولیدی ایرانی خود را به کشور ترکیه صادر کند

کردی، مدیرعامل اکسیر، در میان گپ‌و‌گفت ما، با اشاره به پذیرش نوزدهمین کشوری که صادرات دارویی اکسیر در آن صورت می‌پذیرد، می‌افزاید: واقعاً از پشتیبانی‌های دکتر فرهت، مدیرعامل محترم تی‌پی‌کو سپاسگزارم که حمایت‌های بی‌دریغ ایشان موجب تسهیل در این امر شده و امروز این اطمینان را می‌دهم که قطعا‌ً اکسیر نماینده‌ای خوب برای صنعت داروی کشورمان در ترکیه خواهد بود و این راه را برای سایر محصولات باارزش صنعت‌مان هموارتر خواهد کرد.

 

مدیرعامل اکسیر گفت: ما با انسجام و یکپارچگی، بخش صادراتی اکسیر را قوی‌تر از گذشته خواهیم کرد، و امروز بیش از گذشته انگیزه‌ داریم و به‌روزتر بودن را برای خود، یک اصل قرار داده و می‌دانیم که این بزرگترین خدمت به صنعت گرانسنگ دارویی کشور است که روز به روز از استانداردهایی بالا برخوردار شود.

 

وی در پایان گفت: برای خانواده اکسیر و گروه دارویی تامین خوشحالم که قدمی به هدف‌های تعریف شده و متعالی خود، نزدیک شده‌اند. انشالله که ظرفیت‌های این صنعت را بتوان بیش از پیش ارتقا بخشید.

 

شایان ذکرست شرکت داروسازی اکسیر، تنها صادرکننده داروی انسانی به کشور اکراین است و با عنایت به وضعیت ممتاز تولید دارو در این شرکت و گرفتن تائیدیه‌های استاندارد تولید دارو از کشورهای مختلف، بیشترین میزان اقبال را در میان شرکت‌های گروه دارویی تامین دارد و پیش از این به‌مدت شش سال متوالی به‌عنوان صادرکننده نمونه کشوری در حوزه دارو و صادر کننده ممتاز کشور شناخته شده بود.

پایان پیام