به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو و خبرنگار روزنامه کار و کارگر، جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت سرمايه‌گذاري دارويي تامين براي سال مالي منتهي به 31 اردیبهشت ماه سال۱۳۹8 در ساعت 16 روز چهارشنبه 30 امرداد ماه ۹8 درمحل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، سالن خليج فارس، و با حضور ۷۵/۷۲ درصد سهامداران برگزار شد.

تركيب هيأت رئيسه مجمع با حضور بهروز خالق ویردی به‌عنوان رئيس مجمع و نظارت محمدحسین ملک و سلمان خادم‌المله و با دبيري علیرضا برقی شکل گرفت. همچنين نماينده سازمان بورس و نماينده سازمان حسابرسي نيز در جلسه حضور داشتند.

مجمع عمومی عادي پس از قرائت گزارش فعاليت هيأت مديره توسط دکتر پویا فرهت، مديرعامل شرکت سرمايه گذاري دارويي تامين و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانوني، تصميمات ذيل را اتخاذ كرد.

۱-      صورت‌هاي مالي تلفيقي گروه و شركت اصلي شامل ترازنامه و صورت سود و زيان و جريان وجوه نقد براي سال مالي منتهي به ۱۳۹۸/۲/۳۱ مورد تصويب قرار گرفت.

۲-    مقرر شد مبلغ 2000 ريال به ازاي هر سهم به صورت خالص از محل سود قابل تخصيص به عنوان سود نقدي به سهامداران پرداخت شود و الباقي به حساب سود و زيان انباشته منظور گردد.

۳-   ((سازمان حسابرسي)) به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني شركت براي سال مالي منتهي به ۱۳۹۹/۲/۳۱ انتخاب شد.

۴-     روزنامه ((اطلاعات)) به‌عنوان روزنامه كثيرالانتشار براي درج آگهي‌هاي رسمي شركت انتخاب شد.

بر اساس تصمیمات مجمع، اعضای هیئت مدیره به مدت 2 سال به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید به شرح ذیل انتخاب شدند: سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، سرمايه‌گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تامين، سرمايه‌گذاري صدر تامين، سرمايه‌گذاري صبا تامين، صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير.

مدیرعامل تی‌پی‌کو در گزارش خود تصریح کرد: سود واقعی هر سهم از 105 تومان به 254 تومان در تلفیق رسیده است. قیمت هر سهم از 455 تومان به 1508 تومان افزایش و تعداد کل کارکنان مجموعه از 10.123 نفر به 9.771 نفر طی سال مالی مورد گزارش تقلیل یافته است.

وی گفت: 50 شرکت تولیدکننده مواد اولیه دارویی در کشور داریم. این در حالی است که تی‌پی‌کو 70 درصد نیاز مواد اولیه دارویی کشور را تامین و تولید می‌کند.

این مقام آگاه عنوان کرد: بازار دارو از سال 96 به 97 حدود 26 درصد رشد داشته است. این در حالی است که این میزان رشد در سال‌های قبل کمتر مشاهده شده. 96 درصد تعداد داروهای تولیدی کشور در داخل و 4 درصد هم وارداتی است. گفتنی است این 4 درصد وارداتی 30 درصد حجم ریالی را به خود اختصاص داده.

وی افزود: در سال 96 دو شرکت از شرکت‌های تی‌پی‌کو جزو 10 شرکت برتر بودند. وی ادامه داد: در سال 97 سه شرکت جزو 10 شرکت برتر بودند. پیش‌بینی ما برای آمارنامه 12 ماهه 4 شرکت است. داروسازی فارابی که یک شرکت زیان‌ده بوده، موفق شده رتبه دهم را کسب کند. داروسازی اکسیر نیز از رتبه پنجم به رتبه سوم ارتقا یافته، و عملکرد امسال‌اش چشمگیر است.

دکتر فرهت یادآور شد: سهم شرکت‌های تی‌پی‌کو در بازار دارویی کشور از سال 79 که 32 درصد کل بازار دارویی کشور در اختیارش بوده تا سال 96 صرفاً کاهشی بوده و به 16.5 درصد رسیده است. این در حالی است که در سال 97 فقط یک درصد از سهم بازار از دست رفته را توانسته دوباره کسب کند. شایان ذکر است در پنج ماه گذشته موفق به کسب سهم بازار بیشتری شده‌ است.

به گفته وی: از زمان مدیریت دکتر رضوانی‌فر مقرر شد که شرکت‌های تولیدکننده گروه حداقل 75 درصد از سبد تولیدشان را تحویل شرکت‌های پخش گروه نمایند. اکنون اما شرکت‌هایی داریم که بالای 90 درصد سبدشان به شرکت‌های پخش گروه تحویل می‌شود.

عضو هیئت مدیره تی‌پی‌کو اذعان کرد: از 147 میلیارد تومان صادرات سال 96 به 220 میلیارد تومان صادرات در سال 97 دست یافتیم که 115 درصد بودجه نیز محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر 431 پرونده ثبتی در کشورهای مختلف داریم. بیشترین پرونده ثبتی مربوط به شرکت داروسازی اکسیر است و بعد از اکسیر، شرکت زاگرس فارمدپارس و کاسپین تامین و سپس ابوریحان قرار دارند. در ضمن 315 پرونده نیز در حال ثبت در کشورهای مختلف است.

دکتر فرهت گفت: سال گذشته تی‌پی‌کو از سیاست فروش محوری به سیاست سود محوری تغییر رویکرد داده است. شرکت‌های تولیدکننده محصول نهایی 228 درصد و شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه 117 درصد و شرکت‌های توزیع و پخش 56 درصد و شرکت‌های خدمات و بازرگانی معادل 59 درصد رشد سودآوری داشته‌اند. در مجموع هلدینگ از 467 میلیارد تومان سود خالص در سال 96 به 1196 میلیارد تومان سود خالص در سال 97 معادل 156 درصد رشد دست یافته است؛ این مقدار 166 درصد بودجه را نیز پوشش داده.

وی با اشاره به عملکرد شرکت داروسازی زهراوی که زیان‌ده است خاطر نشان کرد: تنها شرکت زیان‌ده هلدینگ، زهراوی است که با اقدامات در دست اجرا از سوی مدیریت هلدینگ این شرکت نیز امسال سودآور خواهد شد.

 

 

آمار مقادیر تولید: ( شرکت‌های تولیدکننده محصول نهایی)

آمار مقادیر فروش: ( شرکت‌های تولیدکننده محصول نهایی)

آمار ریالی فروش: ( تجمیعی شرکت‌های گروه)

پایان پیام