1401/04/01

توفیق‌دارو مرکز اصلی دانش دارویی ماست

بازدید

به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ صبح امروز، روز نخستین تیر ماه 1401 دکتر یوسف‌نژاد (بازرس کل) و دکتر رشیدی (معاون بازرسی) امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با همراهی باتقوا، سر بازرس (بازرسان شستا) به شرکت تحقیقاتی/ مهندسی توفیق‌دارو رفتند و ضمن گفت‌وگو با مدیرعامل تی‌پی‌کو و مدیران ارشد این شرکت، از تعدادی خطوط و آزمایشگاه‌ها بازدید کردند.

 

ابتدای امر فرصت گفت‌وگویی صمیمانه با دکتر نکویی‌نیا (مدیرعامل تی‌پی‌کو) و دکتر سیادت (سرپرست توفیق‌دارو) و دکتر امان (معاون مالی و پشتیبانی) فراهم شد.

 

دکتر منصور نکویی‌نیا، ضمن تاکید بر تلاش مضاعف تیم جدید مدیریتی تی‌پی‌کو در سریع‌تر روشن شدن وضعیت شرکت‌ها و تلاش در جهت سرعت بخشیدن به رفع موانع احتمالی و انتظاراتی که از این مجموعه بزرگ دارویی کشور وجود دارد گفت:  

با وجود این‌که زمان کمی (اندکی بیش از یک ماه هست) که در خدمت تی‌پی‌کو هستم، اما به لطف خدا و با اولویت‌بندی امور، ابتدا موضوع برپایی منظم مجامع شرکت‌های تابعه را اولویت کارها قرار دادیم و با همراهی و دلسوزی همکاران عزیز تقریبا همه مجامع شرکت‌های تابعه (منهای یکی دو شرکت که مجمع‌شان بعد از این است) با موفقیت انجام و تمام شده. خب! خدمت در تی‌پی‌کو به‌دلیل تنوع موضوعات کاری با فشارهایی زیاد همراه است و اکنون می‌توان گفت که در سریع‌ترین زمان ممکن کارها رو به روال است و رفته رفته ضمن حفظ همان جایگاه مهم هلدینگی، برنامه‌هایی برای بهبود وضع فعلی هم داریم و مشکلات ما، عموما و در واقع همان مشکلات عمومی و بیرونی صنعت است. همان‌طور که می‌دانید تغییر ارز برای مجموعه دارویی کشور با تهدیدهایی همراه بوده و به کل صنعت فشار آورده است. می‌توان با اختصاص تسهیلات ارزان و تخصیص ارز دارویی، غالب این موضوعات را هم مرتفع کرد.

 

نکویی‌نیا درباره توفیق‌دارو افزود:

توفیق‌دارو مرکز اصلی دانش دارویی ماست و نه فقط برای تی‌پی‌کو که برای کل صنعت جایگاهی ویژه دارد و با مدیریتی هم که برایش انتخاب شده، دکتر سیادت؛ که از چهره‌های ارزشمند علمی است؛ بسیار فضایی امیدآفرین پدید آمده.

 

دکتر سیدداود سیادت، سرپرست توفیق‌دارو هم ضمن اشاره به وضعیت دانش‌بنیان شرکت گفت: من از طرف دفتر ریاست‌جمهوری بازرس شرکت‌های دانش‌بنیان هم هستم. دانش‌بنیان بودن، هم فرصت است و هم تهدید.

 

وی ضمن برشماری تفاوت‌های کلی ویژگی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ افزود:

گاهی می‌بینیم که افراد برای فرار مالیاتی به سراغ دانش‌بنیان شدن شرکت می‌روند و مشخص است که بنیان علمی چندانی هم وجود ندارد!

همچنین من به‌عنوان یک فرد دانشگاهی عرض می‌کنم که ما باید نگران پدیده فرار مغزها باشیم. این موضوع را جدی بگیریم و بدانیم که این پدیده برای آینده کشور تهدید است. باید اتمسفر بی‌انگیزگی را از دانشگاه‌ها رفع کرد. ما شاهدیم که بیگانگان بچه‌های نخبه ما را به لطایفی جذب می‌کنند و می‌برند آن سوی آب‌ها و از ایشان کار (و با عرض معذرت بیگاری) می‌کشند و این برای یکی مثل من که در این فضاهای دانشگاهی زیسته‌ام رنج‌آور است. ما باید قدر سرمایه‌های خودمان را بدانیم و حتما به یک زبان مشترک بین صنعت و دانشگاه برسیم. من امیدوارم و می‌دانم می‌توان با فراهم‌آوری زمینه‌ها و فرصت‌سازی برای نخبگان و نسل‌های جدید نقش‌آفرین بود.

 

دکتر یوسف‌نژاد، بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور هم گفت:

با این نگاه شما بسیار موافقم و ما هم برای پیگیری همین زمینه‌ها و تشویق اینجا هستیم. همیشه انگار ما را با تادیب مجرمان می‌شناسند، اما نه، ما باید برای دنیای امروز، سیاست‌ و طرحی جامع‌تر در اندازیم و...

 

ایشان افزود: برای ما شرکت‌های دانش‌بنیان و از جمله جایگاهی که همین توفیق‌دارو دارد، بسیار مهم است و برای فراهم‌سازی توفیقات بیشتر و رفع موانع و ایجاد تسهیل اینجائیم.

انشالله سلامت را از بالا به پایین تسری دهیم و ما دوست داریم آن بخش مدیران کارآمد و پاک‌دست هم تشویق شوند. همکاران ما در پایش‌های خود، به تعدادی از مدیران‌تان در شرکت‌های گروه برخورده‌اند که بسیار خوب کار می‌کنند. بعضی اندک از هم مدیران هستند که خیلی از شفاف‌سازی استقبال نمی‌کنند! و این آسیب‌رسان است. ما باید بتوانیم با تقویت شفاف‌سازی، باب ورود افراد غیرمطمئن را به حوزه استحفاظی صنعت ببندیم و از آن مدیری که از شفافیت استقبال می‌کند، قدردانی کنیم.

دکتر رشیدی و باتقوا نیز نکاتی را ذکر کردند.

 

پس از این نشست حاضران برای معرفی دقیق‌تر توفیق‌دارو به تالار اصلی رفتند و فیلمی در معرفی شرکت پخش شد و خانم دکتر نعیمی (مدیر آزمایشگاه تحقیقات شیمی) یکی از متخصصان توفیق‌دارو در قالب پاورپوینت گزارشی کامل از زمینه‌های ویژه فعالیت‌ها در این شرکت دانش‌بنیان ارائه داد. او تاکید کرد: توفیق‌دارو واقعا دانش‌بنیان است و اکنون به‌شکل عددی ۴۶ محصول دانش‌بنیان دارد و ما افتخار می‌کنیم که در این مجموعه خدمت می‌کنیم.

 

پایان‌بخش برنامه امروز بازدید از آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و تحقیقات شیمی و همچنین بازدید از سایت‌های پایلوت و خط تولید گلاتیرامر بود.





پایان پیام

گزارش تصویری