1400/10/12

دکتر محمد نادری علیزاده مدیرعامل تی‌پی‌کو شد

مدیری با دستان پر و آینده‌ای روشن

آیین معارفه و تکریم مدیرعامل هلدینگ دارویی تامین (تیپیکو) با حضور علی رستمی مدیرعامل شستا، دکتر مصطفی زه‌تابیان قائم مقام و عضو هیأت مدیره و تعدادی از معاونین شستا و جمعی از اعضای هیأت مدیره و معاونین تیپیکو برگزار شد.

 

به گزارش شستا رسانه،علی رستمی مدیرعامل شستا در این جلسه با اشاره به فعالیت جهادی و انقلابی شرکت‌های دارویی تابعه شستا در ایام کرونا گفت: تولید و توزیع سریع و سراسری داروهای تخصصی مقابله با کرونا از جمله رمدسیویر و فاویپیراویر، انواع داروهای ضد التهاب، ویتامین‌ها، مکمل‌ها و همچنین اقلام پیشگیری از ابتلا به ویروس مانند ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی در حجم‌های بسیار زیاد، از زمان آغاز این همه گیری بصورت موثر و جهادی در شرکت‌های تابعه شستا انجام شد.

وی افزود: شرکت‌های دارویی تابعه شستا، با همت و تلاش صادقانه، بی وقفه و همیشگی، ضمن تولید داروهای مرتبط با کرونا و همچنین توزیع سراسری اقلام دارویی و بهداشتی در مسیر ریشه کن کردن  بیماری کرونا، در کنار مدافعان سلامت بودند و حرکتی عظیم و غیرتمندانه انجام دادند بطوریکه کشور دچار کمبود دارو نشد.

مدیرعامل شستا با تاکید بر ایجاد خودکفایی و تکمیل زنجیره ارزش دارویی در مجموعه هلدینگ دارویی تامین بیان داشت: شرکت‌های دارویی تابعه باید برنامه و طرح‌های جامعی برای ارتقای حوزه سلامت کشور و تکمیل این زنجیره برای بی نیازی واردات که شامل تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی، تولید واکسن‌های انسانی، تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی ارائه دهند.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده مواد موثره، مواد جانبی، حلال‌ها، مواد بسته‌بندی، تجهیزات مصرفی خاص از جمله موارد شناسایی شده‌ای هستند که ارزبری دارند و باید روی آنها به صورت ویژه کار شود.

رستمی با تاکید بر اینکه ابتدا باید ظرفیت‌های موجود در عرصه زنجیره تامین را شناسایی کنیم و وارد عمل شویم افزود: ضمن نگاه به کل زنجیره ارزش باید پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود را در اولویت قرار بدهیم و سرمایه و منابع را در جهت مزیت رقابتی و نیاز کشور استفاده کنیم و سرمایه‌گذاری‌هایی با بازده بالاتر در برنامه کاری قرار دهیم.

مدیرعامل شستا با تاکید بر افزایش سهم تیپیکو از بازار دارویی کشور از ۳۵ درصد به حداقل ۵۰ درصد، گفت: گسترش حوزه تحقیق و میل به سمت نوآوری دارویی باید در دستور کار مدیرعامل جدید تیپیکو قرار گیرد و تیپیکو ضمن تبدیل شدن به یک شتاب‌دهنده دارویی کشور باید در حوزه صادرات دارو نیز سهمی بیشتر کسب کند.

در پایان جلسه رستمی، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پویا فرهت و زحمات ایشان در طول دوره سه ساله مدیریت در تیپیکو بیان داشت انتخاب محمد نادری علیزاده براساس ارتقا از درون مجموعه و اولویت‌های شستا بوده است.

شایان ذکرست دکتر نادری دارای دكترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشكي تهران و همچنین دارای دكترای تخصصی P.h.D فارماكولوژی از دانشگاه علوم پزشكی شهيدبهشتی است. نادری از مدیران موفق صنعت و گروه دارویی تامین، پیش از هدایت کارخانجات داروپخش، مدیرعامل داروسازی فارابی و‌ قبل‌تر هم مدیرعامل آنتی‌بيوتيك سازی ايران و سمت‌هایی مهم در چند شرکت خارج از گروه داشته است





پایان پیام

گزارش تصویری