به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) عصر روز شنبه بیست‌وپنجم اسفندماه 1399 از ۲۰۰ محصول جدید در بخش‌های مختلف رونمایی کرد که تولید آن‌ها ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد. ۴۶ محصول از این تولیدات و طرح ها، برای اولین بار در کشور رونمایی شدند. همچنین ۱۶ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

نکته اصلی این رویداد، تداوم پیشتازی تی‌پی‌کو در تولید داروهای جدید، تکمیل‌تر کردن سبد خود، افتتاح مرکز توزیع دارو در منطقه قزوین/ زنجان و همچنین رونمایی از 40 عنوان داروی جدید برای "نخستین بار در ایران" بود که برای سومین سال پیاپی پویایی این مجموعه عظیم داروسازی را به‌عینه نشان داد.

دکتر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئول ارشد حاضر شده در این مراسم بود، ابتدا از غرفه گروه دارویی تامین که در سالن انتظار طراحی و تعبیه شده بود بازدید کرد و طی آن دکتر پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو به‌طور کامل درباره چگونگی فرآیندها و تکمیل سبد دارویی توضیحاتی ارائه کرد. موضوع بی‌نیازی ارزی حاصل از میدان دادن به توانمندی‌های دانشمندان داخلی به‌ویژه داروسازان مجموعه تی‌پی‌کو مورد تائید و تاکید وزیر محترم بود.

همچنین وزیر پیش از آغاز مراسم رونمایی، از نمایشگاه ناوگان لجستیک شرکت توزیع داروپخش (با ۳۰ ون مکانیزه) که در محوطه روباز سالن تلاش بود، بازدید کرد.

دکتر محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا و همچنین دکتر فرهت، ضمن همراهی وزیر درباره نوسازی ناوگان حمل و توزیع دارو مطالبی را ارائه دادند.

 

  • رونمایی از ۱۶۸ محصول دارویی جدید و بهره‌برداری از شرکت توزیع داروپخش

 

ساعت 15 وزیر با همراهی دکتر رضوانی‌فر و دکتر فرهت وارد سالن محل برگزاری مراسم شدند و آغاز برنامه‌ها نیز به گروه دارویی تامین اختصاص یافته بود.

دکتر فرهت به روی سن دعوت شد، و ضمن توضیح درباره ۱۶۸ قلم داروی جدید گروه دارویی تامین (تی‌پی‌کو) که 40 مورد آن برای نخستین بار بود که در ایران تولید شده بود، از طریق پاورپوینت توضیحاتی فشرده درباره تی‌پی‌کو به حاضران ارائه داد. دکتر فرهت گفت:

ما ۲۵ شرکت در زیرمجموعه تی‌پی‌کو داریم که در حوزه‌های مختلف صنعت دارو فعالیت می‌کنند.

سال گذشته، ۱۳۰ محصول به سبد محصولات کشور اضافه کردیم که ۳۰ محصول برای اولین بار در کشور تولید شده بود و ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی داشت؛ امسال هم تاکنون ۱۶۸ محصول جدید تولید و به سبد محصولات خود افزوده‌ایم که ۴۰ محصول دارویی برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شود. این ۴۰ محصول، شامل ۲۱ داروی محصول نهایی و ۱۹ محصول مواد اولیه است.

مدیرعامل شرکت تی‌پی‌کو افزود: محصولات جدید تولیدی ما شامل داروهای انسانی، دامی و مکمل‌های غذایی هستند و تعدادی از این محصولات را نیز داروهای حمایتی کرونا تشکیل می‌دهند. ما برای نخستین بار در تاریخ صنعت داروسازی ایران توانستیم مواد اولیه این داروها را که در پروتکل درمانی قرار دارد، تولید کنیم.

 

  • واحد توزیع داروپخش قزوین به بهره برداری رسید

 

افتتاح مرکز قزوین توزیع داروپخش، بخش بعدی این برنامه بود که از طریق ویدئوکنفرانس اجرا شد و طی آن، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مرکز را با ارائه اطلاعاتی از میزان ذخیره ارزی و رونق در امور توزیع دارویی و گسترش خدمات‌رسانی در مناطقی که لزوم آن بیش از پیش حس می‌شد، در منطقه قزوین/ زنجان افتتاح کرد.

 

برای تملک، تجهیز و راه اندازی این مرکز در قزوین که کار تامین و توزیع دارو در استان‌های قزوین و زنجان را برعهده دارد، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

تامین داروی مورد نیاز بیمارستان‌های دولتی از جمله فعالیت‌های این واحد علاوه بر تامین دارو برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانگاهی و داروخانه‌ها به شمار می‌رود. این واحد قادر به ذخیره‌سازی و توزیع پنج هزار قلم انواع دارو از جمله داروهای مورد نیاز بیماران خاص و بیماران صعب العلاج است.

 

  • تکرار برنامه‌های افتتاح در هر ۴۵ روز

 

پس از بخش مربوط به تی‌پی‌کو چند شرکت و هلدینگ تابعه شستا از محصولا خود (مجموعا 32 عنوان) رونمایی کردند.

سخنران و میزبان برنامه، مدیرعامل شستا، «دکتر محمد رضوانی فر» به‌عنوان سخنران بعدی بالای سن رفت و ضمن تقدیر و تشکر از همکاران خود در مجموعه شستا گفت: سال کاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در خرداد ماه به پایان می‌رسد که پیش‌بینی شده ما در سال آینده دست‌یابی به سود ۳۲ هزار میلیارد تومانی است.

وی با بیان اینکه براساس وعده‌ای که دادیم هر ۴۵ روز برنامه‌های افتتاح را تکرار خواهیم کرد، افزود: امروز فقط نیمی از طرح‌ها و محصولات جدید ارائه شدند و در سال جدید این روند را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شستا گفت: سامانه فروشگاه اینترنتی توزیع دارو با هدف دسترسی بهتر بیماران به داروهای مورد نیاز راه اندازی شده است و این سامانه اولین و تنها فروشگاه اینترنتی صنعت پخش دارویی کشور است. ما با افتخار در چند حوزه از جمله هلدینگ دارویی از متوسط صنعت بالاتر رفته‌ایم؛ و در هر صنعت از بهترین‌های آن صنعت سوددهی بیشتری داریم.

 

  • شریعتمداری: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد

 

واپسین سخنران مراسم رونمایی، دکتر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، او گفت:

امروز از ۱۶۸ محصول جدید دارویی رونمایی ‌شد که ۴۰ محصول در سال ۹۹ و برای اولین بار است که در ایران تولید شده است و این خود می‌تواند تحققی از شعار جهش تولید در زمینه دارو باشد تا بیماران هم هزینه‌هایی کمتر را متقبل شوند.

شریعتمداری افزود: این محصولات 80 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی خواهد داشت و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل‌های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کشور کمک می‌کند.

او گفت: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند.

پایان پیام