به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو، اقتصاد آنلاین طی گزارشی از مراسم رونمایی محصولات جدید شستا و داروهای تی‌پی‌کو نوشت:

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، از شرکت‌های تابعه شستا طی مراسمی عصر روز شنبه (بیست‌وپنجم بهمن‌ماه 1399) با حضور دکتر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن فرهنگی تلاش از ۱۶۸ محصول دارویی جدید خود رونمایی کرد. گفتنی است ۴۰ دارو از این تعداد محصول رونمایی شده، برای اولین بار در کشور تولید شده است.

تی‌پی‌کو بزرگ‌ترین هلدینگ فعال در صنعت داروی کشور است که از سال ١٣٨٢ در تمامی حوزه‌های زنجیره تامین دارو فعالیت داشته و بزرگ‌ترین مجموعه صادرکننده محصولات دارویی ایران است.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، دکتر پویا فرهت در سخنرانی خود به فعالیت این شرکت اشاره داشت و گفت:

این شرکت بزرگترین شرکت صادرکننده دارو در کشور است که بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور را تولید می‌کند و ۳۰ درصد داروهای ساخته شده را در کشور عرضه کرده است.

فرهت ضمن اشاره به توزیع ۳۵ درصدی دارو در کشور توسط این شرکت، ادامه داد:

این شرکت به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادرات دارد و نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این محموعه مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، ۱۶۸ محصول جدید در مجموعه ما تولید شده است که ۴۰ محصول آن برای اولین بار در کشور تولید شده است. در بین این ۴۰ محصول، ۲۱ محصول نهایی و ۱۹ محصول مواد اولیه برای اولین بار تولید داشته‌اند.

وی بیان داشت: شرکت‌های داروسازی به‌دلیل استانداردهای بالا، باید به‌طور دائم در حال بهبود باشند و مشکلات شرکت‌ها برطرف شود. شرکت‌های ما نیز بسیاری قدیمی هستند که هزینه زیادی برای بازسازی نیاز دارند.

فرهت تصریح کرد: امسال ۱۴ پروژه رونمایی‌شده در شرکت داشته‌ایم که یکی از آن‌ها چابک‌سازی ناوگان شرکت توزیع داروپخش بوده است که بزرگترین شرکت توزیع داروی ایران است. به این صورت که کامیون‌های ایسوزو را با مهندسی خاص به ون‌هایی که تقریبا سه برابر کامیون‌های قبلی ظرفیت دارد تبدیل کرده تا با سرعت بالا دارو را توزیع کند.

مدیرعامل تی‌پی‌کو اظهارداشت: سایر پروژه‌های شرکت بهبود،‌ نوسازی و توسعه‌ای هستند که در شرکت‌های تولیدکننده از جمله پروژه‌های مختلف شرکت‌ها و سایت‌های تولید انجام شد و ارزش آن معادل ۸۰ میلیارد تومان بوده است و به میزان سه هزار میلیارد تومان پروژه‌های مصوب وجود دارد که طی دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

پایان پیام