به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ نخستین جلسه هم اندیشی مسئولان آموزش گروه دارویی تامین، 25 تیرماه 96 در سالن همایش شرکت کارخانجات داروپخش برگزار شد. در این نشست که با هدف تبادل اطلاعات و همچنین آشنایی با فرآیند آموزش در شرکت های تابعه هلدینگ برگزار می شد، ذوالقدری (مسئول آموزش و توسعه منابع انسانی هلدینگ) ضمن تاکید بر جایگاه و نقش آموزش در ارتقاء بهره وری سازمانی، به بیان معضلات و دغدغه های مسئولان آموزش در شرکت های تابعه پرداخت. او گفت: استراتژی یعنی چراغ، داشتن استراتژی، داشتن چراغ برای راه یک سازمان است و مهم ترین قدم در راه تحقق استراتژی، طراحی و اجرای صحیح آموزش های سازمانی مبتنی بر استراتژی تعیین شده است. واحد آموزش و آموزش هایی که برای به روز شدن سازمان تدارک می بیند، به عنوان بال های سازمان می تواند نقشی موثر در توسعه و به حرکت درآوردن سازمان ایفاء کند. اگر شرکت های دارویی از این ابزار توسعه، به خوبی استفاده نکنند، در دنیای کنونی با وجود رقبای فراوان داخلی و خارجی، محکوم به شکست خواهند بود.

دکتر اکبر عیدی (مدرس و مشاور در حوزه آموزش و منابع انسانی) در ادامه این نشست، در زمینه مدیریت یکپارچه آموزش با تاکید بر اثربخشی آموزشی سخنرانی کرد. او گفت: اثربخشی نسبی است نه مطلق و نتیجه آن بلندمدت است؛ در ارزشیابی اثربخشی آموزش های سازمانی باید به این نکته توجه کرد که عوامل دیگری غیر از برگزاری دوره های آموزشی در بهبود عملکرد کارکنان تاثیر گذار است؛ از جمله این عوامل می توان به نظام جبران خدمات و جذب و استخدام اشاره کرد.

دکتر عیدی ضمن بیان شرایط احراز شغل که مجموعه ای از شایستگی ها و قابلیت های افراد است بر این مساله نیز تاکید کرد که با آموزش، فقط می توان شایستگی های کارکنان را افزایش داد نه قابلیت های افراد را، که امری ذاتی است.

پایان پیام