به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران همچون سال‌های گذشته با همکاری مراکز دانشگاهی، دستگاه‌ ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و با هدف کمک به توسعه و ترویج بهترین عملکردها در شیوه‌های بنگاه داری نوین و شیوه‌های نوین بنگاه داری و مدیریت کارآمد در کشور اقدام به برگزاری "چهارمین کنفرانس بین‌المللی هلدینگ و گروه شرکت‌ها" و سومین جشنواره "هلدینگ‌های برتر و شرکت‌های کارآمد اقتصادی" در محل هتل اسپیناس پالاس نمود؛ بر این اساس و با توجه به پایش و ارزیابی شاخص‌های مالی، شاخص‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و سایر ارزیابی‌ها، گواهینامه‌ها و جوایز، هلدینگ داروپخش (سهامی عام) مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر این جشنواره به‌عنوان هلدینگ پیشرو شد.

  با توجه به رقابت روزافزون و تغییرات سریع محیط اقتصادی، نقش شرکت‌های هلدینگ و شرکت‌های گروه در اثربخشی، هم‌افزایی و ارزش‌آفرینی شرکت‌های تابعه بیش از پیش نمایان شده است. این شرکت‌ها در تلاش‌اند تا از طریق تملک شرکت‌های دیگر که عموما در صنایع مشابه فعالیت می‌نمایند یک گروه تخصصی را تشکیل داده و به این شکل بتوانند از مزایایی برخوردار شوند که از آن جمله می‌توان به کاهش ریسک، امکان استفاده از منابع شرکت‌های هم‌گروه، امکان به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، حمایت مالی از شرکت‌های زیرمجموعه، افزایش توان رقابتی و تسهیل فعالیت در عرصه ملی و بین‌المللی اشاره کرد. هم اکنون بخشی مهم از اقتصاد کشور توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های گروه اداره می‌شود و توسعه، توانمندسازی و ارزیابی آن ها از اهمیتی بالا برخوردار است. به عبارت دیگر این امر مبین آنست که هلدینگ‌ها در تحقق اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقشی کلیدی و مهم را بر عهده دارند.

شایان ذکر است طی سنوات گذشته این جشنواره، هلدینگ‌های گسترش نفت و گاز پارسيان، گروه مپنا، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری خوارزمی، گروه صنعتی رازی و گروه سرمایه‌گذاری مسکن موفق به دریافت این عنوان شده‌ بودند. 

پایان پیام