1403/01/18
با حضور مدیرعامل شستا؛

اولین نشست هم نوایی مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو برگزار شد

اولین نشست هم نوایی مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو با هدف شتاب دهی به تولید با مشارکت مردم و توسعه بهره ور با حضور مدیرعامل شستا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، عصر شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، اولین نشست هم نوایی مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو باحضور دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، تعدادی از معاونین شستا، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونین تیپیکو و مدیران عامل و اعضای موظف هیئت مدیره شرکت‌های تابعه این هلدینگ در مجتمع تلاش تهران برگزار شد.

دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این جلسه بعد از استماع صحبت های مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو و شرکت های زیرمجموعه با اشاره به شعار سال در خصوص جهش تولید در مجموعه شستا بر نقش ویژه مدیران این هلدینگ در تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی افزود: مفهوم جهش تولید یعنی اینکه امسال بتوانیم حداقل ۴۰ درصد جهش تولید داشته باشیم.

مدیرعامل شستا ضمن تاکید بر اینکه سهم تیپیکو در بازار دارویی کشور باید برگردد، گفت: با برنامه ریزی صحیح و به کارگیری افراد متخصص باید تیپیکو به جایگاه اصلی خود در بازار دارویی کشور بازگردد.

وی همچنین نکاتی در خصوص مباحث مهم سرمایه انسانی، درآمد و سود، مولد سازی دارایی ها، تجدید ارزیابی شرکت های زیر مجموعه، تقویت حوزه صادرات دارو و شفاف سازی گزارش های مالی مطرح کرد.

دکتر نوروزی در پایان گفت: ما در شستا میتوانیم بهترین هلدینگ باشیم. شستا باید در تراز ملی حرف برای گفتن داشته باشد و برای این مهم باید تمامی هلدینگ ها نقش خود را به درستی ایفا کنند.

در ابتدای جلسه پس از خیرمقدم دکتر بهروز براتی سده، رئیس هیئت مدیره و دکتر حسین عطار ، عضو موظف هیئت مدیره تیپیکو ، دکتر عقیل آرین نژاد مدیرعامل هلدینگ ضمن خیرمقدم به همکارانی که طی چند ماه اخیر به مجموعه تیپیکو و شرکت های زیرمجموعه اضافه شده‌اند، گفت: سال ۱۴۰۲ به خصوص در چندماهه پایانی سال گذشته سال بسیار سختی به خصوص در حوزه نقدینگی برای صنعت دارو بود. امسال نیز سال بسیار سخت تری در پیش خواهیم داشت. بنابراین نباید فرصت ها را دست بدهیم.

دکترعباسی معاون مالی و اقتصادی تیپیکو، گزارشی از آخرین وضعیت مالی شرکت های تابعه و سود سهام سهامداران این شرکت ها ارائه داد و و با همفکری حاضرین در جلسه راهکارهای بهبود وضعیت نقدینگی و رفع مشکلات جاری مطرح شد.

دکتر کریمی معاون امور شرکت ها و مجامع تیپیکو نیز در این نشست نکاتی را در خصوص برگزاری مجامع و اصلاح اساسنامه  و برخی مشکلات در صورت های مالی شرکت هازیرمجموعه هلدینگ بیان نمود.

دکتر تقویان معاون نظارت بر زنجیره تامین تیپیکو سخنران بعدی این جلسه بود که نکاتی در خصوص حل موضوع مابه التفاوت ارزی شرکت های تولیدی ، توجه ویژه به موضوع قیمت گذاری محصولات، برنامه ریزی بهینه تولید مطابق با بودجه مصوب، توجه ویژه به موضوع صادرات و تحقق بودجه های مصوب و ورود به بازارهای جدید ، تامین ارز و ریال مورد نیاز شرکت های تولید برای تامین ارز مواد اولیه دارویی از محل تنخواه در نظر گرفته شده از محل هم افزایی با سایر هلدینگ های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان کرد.

دکتر حکمت معاون کیفیت تیپیکو هم در این جلسه در خصوص مشکلات GMP خطوط تولید نکاتی بیان کرد.

مهندس مطهری معاون اجرایی تیپیکو هم در این جلسه گزارشی در مورد وضعیت منابع انسانی در شرکت های تابعه ارائه کرد و بر نگهداشت سرمایه های انسانی تاکید کرد.
وی سپس به حوزه مهم روابط عمومی در شرکت های دارویی اشاره کرد و گفت: کارواژه ارتباطات و روابط عمومی وظیفه ساخت افکار عمومی را برعهده دارد و اساسا روابط عمومی محیط گرا، محیط ساز و محیط شناس است.

همچنین در این نشست،مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو نیز گزارشی ازعملکرد و برنامه های مدنظر شرکت‌های متبوع خود ارائه دادند.